Criteriile de evaluare GPeC
Ghid despre cum să ai un magazin online bine structurat și optimizat
- De 16 ani, criteriile de evaluare GPeC reprezintă cel mai detaliat ghid despre cum ar trebui optimizat website-ul unui magazin online în așa fel încât să ofere o experiență de navigare plăcută utilizatorului și să convertească mai bine / să vândă mai mult;
- Website-urile magazinelor online sunt evaluate de 30 de experți în E-Commerce și Digital Marketing prin peste 200 de criterii esențiale care vizează: User Experience (ușurința folosirii website-ului de către utilizatori atât pe Mobile, cât și pe Desktop), Aspecte Esențiale de Marketing Online (optimizarea zonelor de promoții din site, Cross-Sell, Up-Sell, Product Bundles, programe de loializare etc.), Funcționalitățile Website-ului (verificarea tuturor formularelor și a procesului de checkout), Search (funcționarea corectă a căutării interne conform bunelor practici internaționale), SEO (indexarea în motoarele de căutare), Security (protecția site-ului, a bazelor de date și a informațiilor sensibile despre utilizatori), E-Mail Marketing (calitatea campaniilor de Newsletter), Content & Social Media (calitatea conținutului propriu și prezența în Social Media), Calitatea Serviciilor (se evaluează prin comenzi de Mystery Shopping), Aspecte Juridice (respectarea legislației în vigoare și a bunelor practici);
- Fiecare magazin înscris în Competiția GPeC primește un raport detaliat conținând punctaje, comentarii și recomandări de îmbunătățire pentru fiecare din cele peste 200 de criterii. Astfel, magazinele obțin un Benchmark complex al website-urilor și știu ce au de făcut pentru a se optimiza;
- În cazul în care un anumit criteriu nu este relevant pentru profilul de business, acesta se va nota cu N/A (not applicable), în așa fel încât magazinul să nu fie depunctat fără motiv.


VIDEO: Competiția GPeC explicată
Ce înseamnă și cum te ajută concret Competiția Magazinelor Online GPeC
Vezi în video-ul alăturat - durează doar 1 minut și jumătate - ce înseamnă Competiția GPeC, ce beneficii aduce magazinelor online și care sunt etapele prin care trec magazinele pe parcursul Competiției.
Website-ul tău este evaluat timp de 7 luni
Etapele de evaluare în cadrul Competiției GPeC
- Imediat după înscriere, evaluăm fiecare magazin online pentru a ne asigura că respectă integral criteriile de preselecție;
- Odată ce acestea sunt întrunite, fiecare magazin este analizat de Juriul GPeC prin peste 200 de criterii de evaluare esențiale pentru orice afacere online (21 Iunie - 5 Iulie 2021);
- Magazinele participante primesc raportul de evaluare (Benchmark-ul) și au ocazia sa îl discute împreună cu Juriul, primind consultanță în cadrul sesiunilor de Mentorship (15 - 16 Iulie 2021);
- După discuțiile cu Juriul, magazinele au timp dedicat să rectifice problemele semnalate de aceștia (perioada de optimizări, implementări și fine-tuning are loc în intervalul 17 Iulie – 14 Septembrie 2021);
- La final, Juriul GPeC reanalizează fiecare magazin trecând din nou prin cele peste 200+ criterii, observând și notând evoluția magazinului (15 Septembrie – 4 Octombrie 2021);
- Din nou, magazinele online primesc raportul de evaluare rezultat și au ocazia să rediscute cu membrii juriului asupra lui în cadrul celei de a doua sesiuni de Mentorship (14-15 Octombrie 2021);
- În funcție de media punctajelor obținute pe tot parcursul Competiției GPeC 2021, desemnăm câștigătorii în cadrul celei de a 16-a ediții anuale a Galei Premiilor eCommerce (1 Noiembrie 2021) - nominalizate la premii sunt doar magazinele online înscrise până pe 14 Iunie 2021.


Consultanță avizată de la 30 de experți în E-Commerce și Digital Marketing
Sesiunile de Mentorship GPeC
După prima etapă de evaluare, invităm magazinele online înscrise în Competiție să discute față în față cu membrii juriului în cadrul sesiunilor de Mentorship ca să afle explicațiile/recomandările lor pentru punctajele acordate, să adreseze întrebări și, astfel, să aibă parte de consultanță avizată de la specialiști. Sesiunile de Mentorship vor avea loc exclusiv online, prin Zoom, în zilele de 15-16 Iulie.
- Magazinele vor fi programate și li se va comunica pe e-mail data și ora la care sunt invitate să participe la întâlnirea online;
- Juriul GPeC va explica principalele probleme semnalate în timpul evaluării și va sfătui magazinele cum să le remedieze;
- În limita timpului alocat (aprox. 120 de minute/magazin), fiecare magazin poate solicita și sfaturi suplimentare sau poate adresa întrebări legate de alte chestiuni de business decât cele semnalate în raportul de evaluare.
După sesiunile de Mentorship, magazinele au la dispoziție timp (în intervalul 17 Iulie – 14 Septembrie) să aplice recomandările juriului pentru a-și optimiza website-urile și pentru a intra mai bine pregătite în etapa finală de evaluare.
După încheierea celei de a doua evaluări (15 Septembrie – 4 Octombrie), magazinele online au ocazia să se reîntâlnească cu membrii juriului pentru a primi ultimele recomandări și concluzii în urma participării la GPeC. Cea de a doua etapă de Mentorship este programată pentru zilele de 14-15 Octombrie 2021.
IMPORTANT: Magazinele online înscrise după data de 14 iunie 2021 vor trece printr-o singură etapă de evaluare (15 septembrie - 4 octombrie) și vor avea acces la sesiunea de Mentorship din 14-15 octombrie.
Componența Juriului
Cunoaște-i pe experții care analizează magazinele online înscrise în Competiția GPeC prin peste 200 de criterii de evaluare. Toți sunt specialiști cu o vastă experiență în E-Commerce și Digital Marketing și vor fi mentorii magazinelor online pe parcursul Competiției GPeC 2021.